21-08-2014 
21-08-2014 
graf86 писал(а):
всем доброго вечера!случилось вот что!перестал тянуть!зажигание выключишь включишь все поехала но не на долго!поменял свечи катушки зажигания вроде все прошло но не надолго сегодня завел с утра а она троит и чек моргает!????погнал на сто по диагностике показало датчик детонации пропуск зажигания 1 2 цилиндор!что делать???и когда пришли катушки зажигания оригенал и были толше хотя по номеру катушки заказывал!??
Высоковольтные провода в порядке?
Как давно менялись ремни?
У меня тоже была ошибка пропуска зажигания и датчик распредвала, но всё ушло после замены всех ремней и роликов раньше расчетного срока (обещанного предыдущим владельцем-мудаком).
  •  
21-08-2014 
21-08-2014 
приветствую всех!катушки вот поменял в месте со свечами!ремни примерно 70 тысяч назад!ну тоже думал в скоре поменять!а где находится датчик детонатции???
  •  
21-08-2014 
21-08-2014 
а причем ремни?
  •  
21-08-2014 
21-08-2014 
graf86 писал(а):
а причем ремни?
Проскользнули зубцы, т.к. эластичность утрачивается - там где датчик распредвала ожидает условную метку "впустить смесь" уже надо было её поджигать.
  •  
21-08-2014 
21-08-2014 
graf86 писал(а):
а где находится датчик детонатции???
Выглядят они практически вот так
Lexus ES 300 тупит двигатель
  •  
21-08-2014 
21-08-2014 
о спасибо!а что сними может случится!???каталожный номер
  •  
26-08-2014 
26-08-2014 
Ты для начала диагностику в китае закажи,иначе деньги в пустую убивать будешь.Или хотя бы данные диагностики выложи сюда.
  •  
27-08-2014 
27-08-2014 
всем привет!сначало началось загорался чек!но по деогностики показывало что залуется на катализатор№2 !на бензин плохой!потом стал заправлять на другой заправке все пропало!и вот на той недели начелось провалы плавать обороты!и при скорости газуешь а она неедет!стал моргать чек!заехал на сто показала пропуск зажигания 1 и2 цилиндра!датчик детонатции!решил поменять свечи купил свечи тоета!разобрали когда и увидели что и катушки тоже надо менять оставил машину и поехал за катушками!пришлось заказать в экзисте пришли все тоета каробка тоета номер тот же как и на мох старых катушках !ставить начали и не подходят!оказалось что новые толще на один милиметр!не кто не сталкивался????кароче купил эра италия производитель!все подошло все собрали завели все в норме прокатился все хорошо чек не горит все едет!прошло пару дне и вот он пришол обратно на панель чек!в езде нечего не изменилось тяга прет все нормально!и вот еду с работы и при обгоне чувствую что машина не едет дернулась пару рас и не как!потехоньку приехал на сто подключил деагностику и показывает что датчик детонацыи!ошибка удалилась все машина прет но думаю что не надолго!где стоит или стоят и как долго менять????извините за ошибки русского!
  •  
28-08-2014 
28-08-2014 
Ты бы коды ошибок лучше написал сюда - нет доверия к диагностам Smile
  •  
28-08-2014 
28-08-2014 
привет всем вот код ошибки только одна!Р03030 Неисправен датчик детонации №2 левый ряд цилиндров
  •  
28-08-2014 
28-08-2014 
Что молчим????
  •  
29-08-2014 
29-08-2014 
graf86 писал(а):
привет всем вот код ошибки только одна!Р03030 Неисправен датчик детонации №2 левый ряд цилиндров
Во-первых, нет такого кода, т.к. в OBD-II коды ошибок ПЯТИзначные. Благо ошибка распространённая и уверен на 99,999%, что имелось ввиду Р0303.
Во-вторых, кто тебе сказал, что это датчик детонации? Почему-то я это вижу как пропуск зажигания, причем в ТРЕТЬЕМ цилиндре (последняя цифра в коде ошибки)
В-третьих, переводить не буду (сам поймёшь или переводчиком воспользуешься), но детальное описание проблемы вот:

Цитата:
P0303 - OBD-II Trouble Code
Auto Systems and Repair
Misfire Detected in #3 Cylinder

Our emissions expert has put together the following information about the P0303 fault code. We have also included diagnostic procedures you can take to your repair shop if the mechanic is having difficulty analyzing the code.

OBD II Fault Code
    OBD II P0303


Fault Code Definition
    Misfire Detected in #3 Cylinder


Symptoms
    Check Engine Light flashing
    Rough running, hesitation, and/or jerking when accelerating
    In most cases, there are no adverse conditions noticed by the driver
    In some cases, there may be performance problems, such as dying at stop signs or rough idling, hesitation, misfires or lack of power (especially during acceleration), and a decrease in fuel economy


Common Problems That Trigger the P0303
    Worn out spark plugs, ignition wires, coil(s), distributor cap and rotor (when applicable)
    Incorrect ignition timing
    Vacuum leak(s)
    Low or weak fuel pressure
    Improperly functioning EGR system
    Defective Mass Air Flow Sensor
    Defective Crankshaft and/or Camshaft Sensor
    Defective Throttle Position Sensor
    Mechanical engine problems (i.e.—low compression, leaking head gasket(s), or valve problems


Common Misdiagnoses
    Fuel Injectors
    Oxygen Sensor(s)
    Powertrain/Drivetrain problems


Polluting Gases Expelled
    HCs (Hydrocarbons): Unburned droplets of raw fuel that smell, affect breathing, and contribute to smog
    CO (Carbon Monoxide): Partially burned fuel that is an odorless and deadly poisonous gas
    NOX (Oxides of Nitrogen): One of the two ingredients that, when exposed to sunlight, cause smog


Want to Learn More?
Generally, the term "misfire" refers to an incomplete combustion process inside the cylinder. When this becomes severe enough, the driver will feel a jerking action from the engine and/or powertrain. Often the owner will bring the vehicle into a shop complaining that the timing is "off." This is partially correct because a misfire does involve a mis-timed combustion event. However, the base ignition timing being out of adjustment is only one reason for a misfire to occur—and not the most likely.

P0303 Diagnostic Theory for Shops and Technicians
When the code P0303 is set in the Powertrain Computer, it means that the Misfire Monitor has detected more than a 2 percent variance in RPM between the firing of any two (or more) cylinders in the firing order. The Misfire Monitor constantly checks the rotational speed of the Crankshaft by counting the pulses of the Crankshaft Sensor. The Monitor wants to see a smooth increase or decrease in engine RPM.

If there are jerky and sudden changes in the speed output of the Crankshaft Sensor, the Misfire Monitor begins to count the RPM increase (or lack thereof) contributed by each cylinder. If it varies beyond 2 percent, the Monitor will set a P0303 code and illuminate the Check Engine Light. If there is more than a 10 percent variance, the Check Engine Light will blink or pulse in a steady manner to indicate that a harmful Catalytic Converter misfire is occurring.

When diagnosing a P0303 code, it is important to record the freeze frame information and then duplicate the code setting conditions with a test drive. Pay close attention to the engine load, throttle position, RPM, and road speed because a P0303 (which is a specific misfire) can sometimes be difficult to detect. If the Engine System has a Misfire Counter for specific cylinders on the Scan Tool Data Stream, pay very close attention to the cylinders(s) named in the misfire code(s).

If there is not a Cylinder Misfire Counter, then you might have to switch components—such as coils, spark plugs, etc.—in order to isolate the root cause of the misfire. It is also important to note and record any other codes because the engine may be misfiring due to the failure or malfunction of another system or component.

Common Causes for an Engine Misfire and Code P0303

Ignition Misfire
An Ignition System problem is one of the most common reasons for an engine to misfire. As the spark plugs, ignition cables, distributor cap and rotor, and ignition coil wear over time, their ability to transfer the needed spark to ignite the air/fuel mixture inside the combustion chambers becomes compromised. In the early stages, the spark will only be weaker and the actual misfire will be subtle. As the ignition components continue to wear, the misfire will intensify and the combustion process can be interrupted completely. This will cause a severe jerk or shock in the operation of the engine (the engine may even backfire through the air intake system, producing a loud "pop").

Carefully inspect all of the Ignition System components for wear and heat damage. The Spark Plug terminals should have a sandy color and not be blackened with soot, white from an overheating combustion chamber, or greenish from coolant. Neither the Ignition Cables nor the Coil(s) should have any signs of arcing. If possible, Scope Check the Ignition System to ensure that the firing voltages are even—about 8 to 10 kilovolts per cylinder. If there is a Distributor on the engine, remove the Distributor Cap and Rotor. Inspect their terminals and contact points for wear, signs of arcing, and/or any buildup from corrosion. Though all ODB II vehicles have computer controlled timing, be sure to verify that it is within spec, even if it uses individual coils.

Lean Misfire
The lean misfire is another common reason for an engine "miss"—this is due to an imbalanced air/fuel ratio (too much air/too little fuel). Since an engine needs a richer (more fuel) mixture for a smooth idle, this problem may be more noticeable when the vehicle is idling. The lean misfire may decrease or disappear as the engine speed increases because the efficiency of the volumetric flow into the combustion chambers increases dramatically. This is one reason why a vehicle gets better mileage on the freeway than in the city. An EGR valve that is stuck open, a leaking Intake Manifold Gasket, a defective Mass Air Flow Sensor, a weak or failing fuel pump, or a plugged fuel filter are some of the many causes for a lean misfire.

Pay very close attention to the Long Term Fuel Trim values because they indicate how much the Powertrain Computer is compensating for an imbalanced air/fuel ratio. If the Long Term Fuel Trim is over 10 percent on one bank of cylinders and not the other, there might be a vacuum leak or defective/cracked intake manifold on that specific bank. It is important to determine what is causing this amount of compensation. Check the Fuel Trim "numbers" over the full range of operating conditions. A healthy engine should have Long Term Fuel Trim numbers around 1 to 3 percent, either positive or negative.

Mechanical Misfire
Mechanical problems can also cause an engine to misfire. Common causes of a mechanical misfire are worn piston rings, valves, cylinder walls, or lobes on a camshaft; a leaking head gasket or intake manifold gasket; damaged or broken rocker arms; defective fuel injectors (and/or the electronics that control them); and a slipped or incorrectly-installed timing belt or timing chain. Generally, this type of misfire has more of a "thumping" feel to it. It is usually noticeable regardless of engine speed; in fact, it may even intensify as the engine speed increases.

A Compression Test and an engine idle Manifold Vacuum Test are two very important methods of determining the mechanical condition of the engine. Compression readings that are consistent (within 10 percent of each other), and at least 120 PSI per cylinder and a minimum of seventeen inches of steady vacuum, are required for reasonably smooth and complete combustion.

Powertrain Misfire
Sometimes, the engine has nothing to do with a misfire. One common cause for "jerky" performance that feels like a misfire is a problem in the transmission and its ability to properly up- or down-shift. If the misfire occurs during higher speeds, it could be a problem with the operation of the overdrive gear or a chattering clutch in the Lockup Torque Converter. If the vehicle jerks or feels like it is "missing" during deceleration, it could be due to harsh transmission downshifts, badly warped rotors, out of round brake drums, and/or sticking brake pads or brake shoes.

Vehicles can set misfire codes when badly warped and out of round rear brake drums violently jerk the entire powertrain when the vehicle slows from highway speeds. Make sure that you have the vehicle properly inspected in order to determine the root cause of the misfire. Entire engines have been replaced to solve a wrongly perceived mechanical misfire problem that was actually rooted in the transfer case, transmission, driveshaft, or front/rear differential.
  •  
9-09-2014 
9-09-2014 
всем привет!!!!все решил все проблемы!как было сказоно поменял все свечи катушки зажигания!не помогло пару дней и машина встала!тупа заглохла!притащили на станцию по ошибкам показало что каты моросят еле завели машина троит нагревается до определенной температуры и глохнет!и тут увидели что под капотом что то кразное это были каты красного цвета!было решено снять пробить начали снимать первый когда сняли он в нутри с дырой прогоревшой нет половины ката!снимаем другой кал и трубу и ват проблема оба какта осынались в трубу и забило весь средний участок трубы!прочистели пробили до конца каты поставили и машина политела!все в норме нет ошибок не каких!но на днях загорелся чек!скажите зачем надо ставить пламя гаситель??????и где взять обманки на датчики???
  •  
10-09-2014 
10-09-2014 
graf86 писал(а):
все в норме нет ошибок не каких!но на днях загорелся чек!
Было бы всё нормально - CHECK бы не загорелся Amd Smiling
Как обычно - код ошибки?

graf86 писал(а):
скажите зачем надо ставить пламя гаситель??????и где взять обманки на датчики???
Датчик стоит 22 тыс.тг. - какой смысл ставить обманки?! Да и "пламягаситель" - плацебо.
  •  
10-09-2014 
10-09-2014 
Смысла нет ставить пламягаситель, каты тоже смысла нет пробивать, я пробовал не помогло после заменил катализаторы и все стало на свои места

_________________


  •  
Реклама для незарегистрированных пользователей. Зарегистрироваться в Клубе
Новая тема  
Все форумы  »  Клуб Lexus ES  » Lexus ES III/IV (2001-2006) Правила форумов